tirsdag 15. september 2009

Dyrlegen og hyper lapphund

I går var vi på siste grunnkurstrening. Emil er så flink atte! Vi hadde med hypre Fanta. Av egne erfaringer måtte jeg ha henne bundet fast i bilen slik at hun ikke skulle hoppe ut av vinduet eller spise opp noe i bilen. Nå har jeg og Emil meldt oss på videre hverdagskurs med start 25. oktober! :D Wee. Spurte ei av instruktørene om å se litt på syke Emil, hun mente vi skulle til dyrlegen. Muligens øyebetennelse. Så i dag var vi hos de snille dyrlegene på Kløfta. Der har jeg alltid vært både med min forje kattepus som forsvant, hund som ble omplassert, og Minou som tilslutt måtte avlives etter kreft 16 år gammel. Emil fikk så mye skryt om hvor flink han var, og snill når hun tok på ham og tittet inn i øret. Litt for snill mener jeg for han tørte jo ikke vise at han hadde vondt! Hun så heller ingenting i øret som ørebetennelse eller lignende. Hun tittet også i øynene hans, sprutet masse ting inn i øynene uten at Emil reagerte så stort på det. Men heller ingenting med øynene annet enn at de muligens er litt irriterte på grunn av noe hår. Så 2 ganger om dagen i ti dager skal jeg helle ørerens inn i øret og øyedråper inn i øyet. Håper han blir bedre der han har vondt.. Vetrenæren hadde akkurat mistet den ene storpuddelen sin, og hadde så lyst på en som Emil når hun så ham! Var litt usikker på størrelsen, men hun synes han var en fin størrelse. Gutten min har blitt mellompuddel! Om en uke skal han klippes! :D
Nå ligger begge hundene rett ut på gulvet, søte de! Gått litt lei av å leke med hverandre hele tiden tro? Tror det :P

1 kommentar:

  1. Oj, er han mellompuddel allerede!!???
    Best jeg kommer meg hjem før han blir helt konge! ;-)

    SvarSlett