torsdag 24. februar 2011

Lenge siden!

Jo, nesten ett helt år! Tiden flyr og hundene.. Vel, året merkes ikke helt på de. De er fortsatt som valper, kanskje mer som villdyr?! Nå må jeg nok skylde litt på meg selv og tidsmangel på trening. Og den dårlige samvittigeheten er der, det lover jeg! Har jo fått ei lite 2 beint valp i huset, og hun tar jo mesteparten av tiden her.

Fanta var jo på sitt første kurs hos lundqvist hundeskole, ja er vel snart ett år siden det også. Det hjalp virkelig, men skulle vel gått på videre hverdag med denne viltre frøkna, for innkalling er ikke hennes sterkeste side. Og jeg må si at 2 hunder og barnevoogn er SLITSOMT, så det å gå litt penere i bånd hadde vært en fordel. Men tid, tid tid..

Huset har vi flyttet inn i, og hundene fikk sin krok ved de store vinduene. Noe vi hørte godt de første nettene. Vakthunder? Fanta likte lite den fotballen som hadde trillet ned i hagen fra barnehagen, og det fik vi høre!

Hundene har også fått snust litt på feltet på egenhånd de gangene de klarer på et "mystisk" vis å komme seg ut alene. *Kremt* Den ene gangen i sommer tok jeg hundene med ut på baksiden av huset. Gikk en litt lenger tur, kom inn og løste de fra båndet. Jeg tuslet litt rundt i huset, og syntes det var litt for stille. Og da så jeg at balkongdøren sto åpen.. Hadde jo glemt å lukke den når jeg tok de med ut. Så de hadde vært nede ved skolen og sagt hei og vist seg frem.. Emil (videre-hverdags hunden ;)) kom på innkalling, Fanta ventet til friminuttet var slutt før hun valgte å komme tuslende og fornøyd hjem..

Får se om jeg klarer å oppdatere litt. Kanskje jeg skal begynne å trene hund når jeg først går hjemme i permisjonen nå, og faktisk ta seg tid til det?! For det vaskelige er å ta det når man har tid, for det har man aldri..

Men kluet er, hvordan trene 1 hund uten at den andre blir sjalu?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar